Alla inlägg under augusti 2012

Av Anders Ljungberg - 4 augusti 2012 15:53

 jag har funderat på en sak vad beror det på att man i vissa branscher anställer svart .jag tror att det inte bara handlar om skatten .utan att det handlar om krångel och försårande lagar och att man ska skicka in papper till skatteverket o

ch arbetsförmedlingen när man vill anställa en person och om jag inte har misstagit mig kan man inte anställa en person samma dag som man har hittat en lämplig person utan att man först ska skicka in papper till bla arbetsförmedlingen och kanske även ett fack och att de ska säga ok innan personen kan börja att jobba .och vad jag har förstått så kan tex en kiosk ägare inte ha en person anställd tillfälligt över dagen eller tex en lördag kväll 
jag tror att det är dessa plus andra regler som kan vara anledningen till varför vissa anställer svart sedan har jag förstått att bla invandrare och unga dvs folk under 30 lättare får jobb svart än vitt .den som jobbar svart eller anställer svart är också fri från arbetsmarknads regler och vissa av dessa verkar tydligen hindra anställing

Presentation


är en moderat kille om sådant som berör mig som tortyr och förtryck

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards